Tinkamas paciento pasiruošimas operacijai – norimo rezultato garantas

Grožio chirurgijos ir estetikos pasaulyje operacija – tik vienas iš daugelio žingsnių link paciento norimo rezultato. „Jei pacientas tinkamai atlieka jam duotus namų darbus, o aš išpildau jo lūkesčius, tuomet gauname abi puses tenkinančius rezultatus“, – apie prieš operacinį laikotarpį kalba grožio chirurgijos ir estetikos klinikos „GP klinika“ savininkas bei gydytojas Gintaras Papečkys. Apie konsultacijų svarbą, tinkamo chirurgo pasirinkimą bei gydytojo ir paciento bendradarbiavimą plačiau interviu su gyd. Gintaru Pepečkiu.

Nepaslaptis, kad bet kokia operacija kursto stresą ir pačių įvairiausių minčių gimimą paciento galvoje. Kaip padedate žmonėms kovoti su nerimu prieš grožio chirurgijos operacijas?

Įprastai žmones į gydymo įstaigas kreipiasi dėl tam tikrų sveikatos negalavimų. Pacientas neturi kito pasirinkimo, nes jį kamuoja liga arba skausmas. Grožio chirurgijoje pacientas ir gydytojas – partneriai, nes žmogus į kliniką kreipiasi savo noru. Mūsų kaip gydytojų pareiga – išsamiai pakonsultuoti pacientą, patarti jam, informuoti apie operacijos pasiruošimą ir pooperacinį laikotarpį bei tinkamai atlikti pačią operaciją. Tačiau svarbu nepamiršti, kad pacientas, o šiuo atveju partneris, irgi ne ką mažiau prisideda prie galutinio rezultato. Jam reikės išgyventi visą sunkųjį pooperacinį laikotarpį, o svarbiausia pasitikėti ir neabejoti gydytoju. Neretai pasitaiko situacijų, kai žmonės po operacijų palūžta, nes negali susitaikyti su pooperaciniais padariniais, kadangi neįsisavina informacijos, jog galutinis rezultatas gali pasimatyti tik prabėgus keliems mėnesiams, kol sugys žaizdos. Baimė prieš ir po operacijos – normali reakcija bei būsena, tačiau sunku tada, kai paciento nepalaiko artima aplinka.

Ką tokiu atveju reikėtų daryti?

Esu sąžiningas su pacientais jau pirmųjų konsultacijų metu. Informuoju, kad galutiniam rezultatui gauti – reikalingas laikas. Svarbu suprasti, kad tai yra normalu ir įprasta šioje srityje, nes kitu atveju gresia psichologinės problemos. Žinoma, labai norėčiau, kad prie grožio chirurgų darbo prisijungtų ir psichologai, kurie paruoštų pacientą operacijai, padėtų išgyventi visus sunkumus po jos, išmokintų adekvačiai reaguoti į aplinką, sumažintų stresą bei įptampą. Visgi, šiuo metu, tokios praktikos nėra taikomos, todėl pacientas turi prisileisti gydytoją ir juo visiškai pasikliauti.

Reiškia, kad konsultacijos su grožio chirurgu yra svarbios ne tik dėl operacijų aptarimo, bet ir dėl psichologinio pasiruošimo?

Taip ir visada patariu pacientams apsilankyti konsultacijoje pas kelis grožio chirurgus, kad išklausytų daugiau nuomonių, nes kiekvienas iš mūsų turi skirtingą supratimą į grožį. Taip pat yra būtinas „atšalimo periodas“ po pateikto noro operuotis, nes tuo metu žmogus remiasi emocijomis, todėl svarbu įsiklausyti į racionalų protą.

Kokius namų darbus turi atlikti pats pacientas prieš ruošiantis operacijai?

Būtina atlikti sveikatos tyrimus, tam tikrą laiką iki operacijos nevalgyti, atsakingai pažvelgti į raminančius vaistus, kuriuos paskiria gydytojas. Dažnai žmonėms iš kitų miestų, pasiūlome likus vienai dienai iki operacijos atvykti į Kauną pernakvoti, kad išvengtų nepageidaujamo nerimo. Tai yra svarbiausi žingsniai, kuriuos privalo atlikti pacientas prieš operaciją. Kaip matote, operacijai ruošiasi ne tik chirurgai, bet ir pacientai (juokiasi).

Ar paciento jaudulys pakiša koją operacijų metu?

Jeigu žmogus atvyksta į operacinę nenuslopinęs streso, tai reiškia, kad jis nėra tinkamai pasiruošęs. Tokiu atveju, mes susiduriame su didesniu kraujavimu, kas komplikuoja chirurgų darbą.

Panašu, kad kiekviena klinika turi savus pasiruošimo metodus?

Tikrai taip – kiekviena klinika turi savus. Skirtingi gydytojai turi savas taktikas, kurios jų darbo specifikoje jiems pasiteisino labiausiai. Mūsų klinika operacijos pasiruošimui skiria labai daug dėmesio.

Jūs stipriai akcentuojate kosultacijos svarbą. Kodėl ji yra tokia svarbi? Ar tai jūsų išskirtinis bruožas?

Galima sakyti, kad konsultacija yra daugiau svarbi paciento apsisprendimui. Iš kitos pusės, gydytojas kartais čia „pralošia“. Dažnai pacientams siūlau nuvykti konsultacijai ne pas vieną, o pas kelis gydytojus ir išsirinkti, kuris yra artimiausias. Pasirinkimas yra labai svarbus sėkmingiems rezultatams, nes kiekvienas chirurgas operuoti moka, tačiau kokią operaciją atlikti, kad pavyktų gauti estetinį rezultatą, ypač veido srityje, visai kas kita. Kokie bus operacijos rezultatai labai priklauso nuo ją atliekančio chirurgo estetikos supratimo, patirties. Todėl pacientui visada patariu, kad nuvykęs pas išsirinktą chirurgą į konsultaciją, jo paprašytų parodyti savo darbus, o vėliau pasikalbėti ir apie gydytojo supratimą apie grožį. Norimiems rezultatams pasiekti, tiek paciento, tiek chirurgo grožio supratimas turi sutapti ar bent būti panašus.

Grožio chirurgijoje dirbate daugiau nei 30 metų. Kaip pasiruošimas operacijai atrodė tada ir šiandien?

Iš paciento pusės pasiruošimas per 30 metų niekuo nepasikeitė. Kas pasikeitė – tai mano patirtis. Požiūris į pacientą tapo daug gilesnis, supratau, kad jis yra ne ligonis, o mano partneris. Jei pacientas tinkamai atlieka namų darbus, o aš išpildau jo lūkesčius, tuomet gauname abi puses tenkinančius rezultatus. Savo darbo praktikoje akcentuoju abipusį darbą.

Kuo grožio chirurgija skiriasi nuo bendros chirurgijos?

Esminis skirtumas yra tai, kad paprastoje chirurgijoje gydytojas išgydo ligą, o čia, estetinėje chirurgijoje, operacija gali pasisekti, tačiau klientas gali likti ir nepatenkintas rezultatu. Todėl siekiant to išvengti, vėlgi, pasikartosiu, svarbu kuo daugiau konsultuotis.

Kaip dažnai „prasilenkia“ jūsų kaip gydytojo ir paciento supratimas į grožį?

Aš nesutinku, kad grožis – suprantamas skirtingai. Bet ir su manim daug kas nesutinka. (šypsosi). Per daugelį darbo metų supratau, kad yra du keliai: besąlygiškai vykdyti paciento užsakymą, be savo interpretacijos, bet tada, galiu pasakyti, kad didesnę atsakomybės dalį neša pacientas. Antrasis kelias dažniau atneša norimų rezultatų: pacientas kalba teisingai, suprantu jo norus, tačiau matau, kad norint gauti jam norimą rezultatą, reikia atlikti daug daugiau procedūrų. Kiekvienos konsultacijos metu stengiuosi pacientams tai akcentuoti. Kartais tenka net atsisakyti operuoti, nes paprasčiausiai įžvelgiu, kad paciento norimam vaizdui nebus rezultato. Visas įžvalgas laužiu ne iš piršto – remiuosi savo ilgamete darbo patirtimi. (šypsosi)

Susisiekite su mumis:

    Įkelkite failą

    Nėra pasirinktu failų